Probleme mari la Facebook: compania se confruntă cu „una dintre cele mai grave recesiuni” din istoria recentă
Unii angajați Meta și-ar putea pierde locurile de muncă, deoarece compania se pregătește pentru vremuri dure care urmează. Iată ce se va întâmpla cu Facebook.
Potrivit The Information, Maher Saba, vicepreședintele Meta, a instruit managerii să identifice oamenii din echipa lor care „au nevoie de sprijin”.
De asemenea, el le-a spus managerilor să „îi identifice” pe cei care au performanțe slabe, pe cei „care nu reușesc să ajungă pe drumul cel bun”. Pe baza acestei formulări, angajații care sunt evidențiați vor avea șansa de a se redresa.
O persoană familiarizată cu chestiunea a declarat pentru The Washington Post că lucrătorii sunt îngrijorați că acest lucru va fi folosit pentru a crea „planuri de îmbunătățire a performanței” care sfârșesc prin a duce la disponibilizări în masă. Saba a scris, de asemenea, în nota sa: „Dacă un raport direct se îndreaptă sau are performanțe scăzute, ei nu sunt cei de care avem nevoie; eșuează această companie. Ca manager, nu poți permite cuiva să fie negativ pentru Meta”.
Facebook, cu un picior în groapă
CEO-ul Meta, Mark Zuckerberg, i-a avertizat pe angajați în timpul unei sesiuni de întrebări și răspunsuri la începutul acestei luni că compania se confruntă cu „una dintre cele mai grave recesiuni pe care le-a văzut, din istoria recentă”.
De asemenea, anterior a spus că încetinește angajarea în acest an. Meta a dezvăluit că își reduce numărul țintă pentru noi angajări de ingineri cu aproximativ 30 la sută. Zuckerberg a anunțat, de asemenea, la acea vreme că Meta va crește așteptările față de angajații săi și le va oferi obiective mai grele.
„Cred că unii dintre voi ar putea decide că acest loc nu este pentru voi și că auto-selectarea este în regulă pentru mine. În mod realist, probabil că există o grămadă de oameni la companie care nu ar trebui să fie aici”, a spus el.
Compania a început să se pregătească să reducă costurile din cauza previziunilor slabe privind veniturile în urmă cu câteva luni, mergând chiar până la eliminarea unora dintre inițiativele sale în metavers.
Ca referință, Facebook a pierdut utilizatori activi zilnici în ultimul trimestru al anului 2021 și, deși a revenit puțin în primul trimestru al acestui an, Meta se așteaptă la o scădere a veniturilor, în parte din cauza invaziei ruse a Ucrainei. Compania se așteaptă, de asemenea, să piardă venituri de 10 miliarde de dolari din cauza modificărilor setărilor de confidențialitate ale Apple pe iOS, care limitează accesul agenților de publicitate la codul unic care le permite să arate utilizatorilor reclame vizate.